Säg hej till er nya AI-receptionist

Svarar, kopplar vidare och löser ärenden 24/7

Salesforce

CRM
Samla alla viktiga funktioner på ett ställe utan att växla mellan verktyg. Kombinera telefoni och CRM i samma plattform.

Länkar

Hantera samtal i Salesforce

Besvara och ring samtal direkt i Salesforce. Med Telavox app i Salesforce får du total kontroll över att koppla och parkera samtal, samtidigt som du håller fokus på dina kunder.

Logga samtal och ärenden i realtid

Effektivisera ditt arbete genom att smidigt logga samtal och skapa ärenden direkt under pågående samtal.

Full översikt över tidigare samtal och ärenden

Se kundens historik vid inringande eller pågående samtal. De senaste samtalen och ärenden presenteras och är länkade, så du snabbt kan klicka dig vidare till relevanta case eller kontakten i Salesforce.

Snabb åtkomst till viktig kundinformation

Genom att se tidigare interaktioner kan du anpassa din kommunikation och erbjuda en mer relevant och personlig service direkt under pågående samtal.

Synkronisera information till Telavox

När du besvarar samtal i Telavox hämtas automatiskt relevant kundinformation från Salesforce. Du ser direkt vem som ringer, företagsnamn, e-post och ansvarig account manager – allt för att ge bästa möjliga service från första sekund.

Snabb åtkomst till kundkortet

Alla samtal du hanterar i Telavox länkas automatiskt till rätt kontakt i Salesforce. Det ger dig omedelbar tillgång till kundens fullständiga historik, möjlighet att registrera samtalsnoteringar och en tydlig överblick över pågående ärenden och möjligheter. Detta effektiviserar både din uppföljning och det löpande kundvårdsarbetet.

Krav för Telavox app i Salesforce

  • Telavox CRM Integration tillägg.
  • Salesforce Enterprise Edition med Lightning apps.
  • Läs & skriv behörighet till: Account, Case, Contact, Lead, Task objects.

Installera från AppExchange

  1. Hitta Telavox app i Salesforce AppExchange.
  2. Tryck “Get It Now” och följ instruktionerna.
  3. Logga in med dina Salesforce-uppgifter när du uppmanas till det.

Konfigurera användare

  1. Navigera till Inställningar -> Callcenter -> Callcenter.
  2. Välj Telavox CTI och klicka på ”Hantera användare”.
  3. Lägg till önskade användare och klicka på ”Lägg till i Callcenter”.

Lägg till CTI i Salesforce-appen

  1. Gå till Inställningar -> Apphanteraren.
  2. Välj och redigera en Lightning-app.
  3. Under Verktyg (endast desktop), klicka på ”Lägg till verktyg” -> ”Öppna CTI Softphone”.
  4. Namnge den (t.ex. ”Telavox”) och spara.

Krav för kontaktuppslag i Telavox

  • Telavox Contact Lookup tillägg.
  • För att komma igång med kontaktuppslag, säkerställ att kontot du nyttjar har API åtkomst.

Installera kontaktuppslag

  1. Installera Salesforce Contact Lookup i Telavox adminportal (App Directory).
  2. Fyll i dina Salesforce inloggningsuppgifter. 
  3. Tryck på ”start integration”.

Lägga till kontaktuppslag till användare

  1. I Telavox adminportal, navigera till Användare -> Call Widgets.
  2. Välj användarna som ska ha kontaktuppslag.
  3. Tryck på ”Add” i sektionen till höger.
  4. Välj Salesforce Lookup Widget.

Övrig information

För att kontaktuppslag ska fungera korrekt behöver alla telefonnummer i ditt CRM-system vara sparade i E164-format. Nummer i detta format börjar med ”+” följt av landskod. Numren får inte innehålla några specialtecken som mellanslag, parenteser eller bindestreck. Här är ett exempel på ett giltigt nummer: +46123123123

Fördelar med att integrera Salesforce med Telavox

Optimera er kundkommunikation genom att integrera Telavox med Salesforce.
Spara tid, förbättra kundupplevelsen och effektivisera arbetsflödena för ditt team.

Effektivare kundservice

Hantera alla dina telefonsamtal direkt i Salesforce. Spara tid genom att ha all information samlad på en plats och öka effektiviteten i varje kundkontakt.

Personliga kundupplevelser

Få direkt tillgång till viktig kundinformation under samtalet. Leverera en mer informerad, smidig och personlig kundupplevelse utan att behöva växla mellan verktyg.

Minskad administration

Automatisera stora delar av det manuella arbetet med att registrera och uppdatera kunddata. Fokusera på det som verkligen räknas – era kunder.

Vanliga frågor och svar

  • Ringa och ta emot samtal direkt i Salesforce
  • Se kundinformation automatiskt vid inkommande samtal
  • Hantera samtalshistorik och kunddata på ett ställe
  • Vidarekoppla och parkera samtal direkt i Salesforce
  • En Telavox-licens
  • En Salesforce-licens som stöder OpenCTI
  • Telavox CRM integration tillägg
  • Telavox hämtar automatiskt kundinformation från Salesforce när ett samtal kommer in
  • Du kan se all relevant kunddata direkt i samtalet
Ja, Telavox erbjuder integrationer med flera andra CRM-system som Hubspot och Microsoft Dynamics.

Få en skräddarsydd demo och offert för ditt företag

Se hur Telavox kan spara tid och förbättra kommunikationen i ditt företag. Våra experter guidar dig genom en demo och ger dig en skräddarsydd offert.

Betrodd av över 1 miljon användare