Freshdesk

Help Desk
Samlar alla viktiga funktioner på ett ställe. Agenter kan fokusera på kundsamtal utan att växla mellan verktyg, vilket sparar tid och minskar distraktioner.

Länkar

Hantera samtal i Freshdesk

Besvara och ring samtal direkt i Freshdesk. Med Telavox app i Freshdesk får du total kontroll över att koppla och parkera samtal, samtidigt som du håller fokus på dina kunder.

Logga samtal och ärenden i realtid

Effektivisera ditt arbete genom att smidigt logga samtal och skapa ärenden direkt under pågående samtal.

Full översikt över tidigare samtal och ärenden

Se kundens historik vid inringande eller pågående samtal. De senaste samtalen och tickets presenteras och är länkade, så du snabbt kan klicka dig vidare till relevanta tickets eller kontakten i Freshdesk.

Snabb åtkomst till viktig kundinformation

Genom att se tidigare interaktioner kan du anpassa din kommunikation och erbjuda en mer relevant och personlig service direkt under pågående samtal.

Synkronisera information till Telavox

När du besvarar samtal i Telavox hämtas automatiskt relevant kundinformation från Freshdesk. Du ser direkt vem som ringer, företagsnamn, e-post och ansvarig account manager – allt för att ge bästa möjliga service från första sekund.

Snabb åtkomst till kundkortet

Alla samtal du hanterar i Telavox länkas automatiskt till rätt kontakt i Freshdesk. Det ger dig omedelbar tillgång till kundens fullständiga historik, möjlighet att registrera samtalsnoteringar och en tydlig överblick över pågående ärenden och möjligheter. Detta effektiviserar både din uppföljning och det löpande kundvårdsarbetet.

Krav för Telavox app i Freshdesk

  • Telavox CRM Integration tillägg.
  • Salesforce Enterprise Edition med Lightning apps.
  • Läs & skriv behörighet till: Account, Case, Contact, Lead, Task objects.

Installera från Marketplace

  1. Hitta Telavox app i Freshworks Marketplace.
  2. Tryck “Installera” och följ instruktionerna.

 

För att installera appen behöver du din Freshdesk API Key och Freshdesk Domain (mycompany.freshdesk.com).

Logga in i Freshdesk

  1. I navigationsmenyn, tryck på Telavox logo.
  2. Logga in med dina Telavox credentials.

Krav för kontaktuppslag i Telavox

  • Telavox Contact Lookup tillägg.
  • För att komma igång med kontaktuppslag, säkerställ att kontot du nyttjar har API åtkomst.

Installera kontaktuppslag

  1. Installera Freshdesk Contact Lookup i Telavox adminportal (App Directory).
  2. Fyll i dina Freshdesk inloggningsuppgifter. 
  3. Tryck på ”start integration”.

Lägga till kontaktuppslag till användare

  1. I Telavox adminportal, navigera till Användare -> Call Widgets.
  2. Välj användarna som ska ha kontaktuppslag.
  3. Tryck på ”Add” i sektionen till höger.
  4. Välj Salesforce Lookup Widget.

Övrig information

För att kontaktuppslag ska fungera korrekt behöver alla telefonnummer i ditt CRM-system vara sparade i E164-format. Nummer i detta format börjar med ”+” följt av landskod. Numren får inte innehålla några specialtecken som mellanslag, parenteser eller bindestreck. Här är ett exempel på ett giltigt nummer: +46123123123

Fördelar med att integrera Freshdesk med Telavox

Optimera er kundkommunikation genom att integrera Telavox med Freshdesk.
Spara tid, förbättra kundupplevelsen och effektivisera arbetsflödena för ditt team.

Effektivare kundservice

Hantera alla dina telefonsamtal direkt i Freshdesk. Spara tid genom att ha all information samlad på en plats och öka effektiviteten i varje kundkontakt.

Personliga kundupplevelser

Få direkt tillgång till viktig kundinformation under samtalet. Leverera en mer informerad, smidig och personlig kundupplevelse utan att behöva växla mellan verktyg.

Minskad administration

Automatisera stora delar av det manuella arbetet med att registrera och uppdatera kunddata. Fokusera på det som verkligen räknas – era kunder.

Vanliga frågor och svar

  • Ringa och ta emot samtal direkt i Freshdesk
  • Se kundinformation automatiskt vid inkommande samtal
  • Hantera samtalshistorik och kunddata på ett ställe
  • Vidarekoppla och parkera samtal direkt i Freshdesk
  • En Telavox-licens
  • En Freshdesk-licens med administratör rättigheter
  • Telavox CRM integration tillägg
  • Telavox hämtar automatiskt kundinformation från Freshdesk när ett samtal kommer in
  • Du kan se all relevant kunddata direkt i samtalet

Få en skräddarsydd demo och offert för ditt företag

Se hur Telavox kan spara tid och förbättra kommunikationen i ditt företag. Våra experter guidar dig genom en demo och ger dig en skräddarsydd offert.

Betrodd av över 1 miljon användare