Hem Integrationer Produktivitet Microsoft Entra ID
Slipp manuell uppdatering av kontaktinformation i Telavox. När någon ändrar adress, titel eller organisation i Entra ID, uppdateras den informationen automatiskt i Telavox. Välj mellan dagliga uppdateringar eller manuella synkroniseringar.
Administratören som genomför integrationen måste vara Global administratör eller Användaradministratör i Microsoft 365.
Följande rättigheter krävs:
”User.Read.All”
”GroupMember.Read.All
1. Installera “Admin Connect”-appen
I Telavox adminportal, gå till App Directory och lägg till appen ”Admin Connect”.
2. Aktivera extern synkronisering
I Telavox admin portal, gå till Användare -> Övriga inställningar
Aktivera alternativet ”Tillåt extern synkronisering” för varje användare som ska synkroniseras.
3. Säkerställ matchande e-postadresser
Se till att användarens e-postadress i Telavox är identisk med e-postadressen i Microsoft Entra ID för att synkroniseringen ska fungera.
Betrodd av över 1 miljon användare