Microsoft Entra ID

Produktivitet
Automatisera och effektivisera hanteringen av medarbetarinformation. Synkronisera uppdateringar direkt från ert Microsoft-konto.

Automatiska uppdateringar

Slipp manuell uppdatering av kontaktinformation i Telavox. När någon ändrar adress, titel eller organisation i Entra ID, uppdateras den informationen automatiskt i Telavox. Välj mellan dagliga uppdateringar eller manuella synkroniseringar.

Enkel onboarding

Slipp manuellt arbete, all information hämtas automatiskt från Entra ID när du lägger till användare i Telavox. Oavsett om du introducerar en eller hundra nya medarbetare räcker det att ange e-postadresser och tilldela tjänster i adminportalen.

Roller och behörigheter i Microsoft 365

  • Administratören som genomför integrationen måste vara Global administratör eller Användaradministratör i Microsoft 365.

  • Följande rättigheter krävs:
    ”User.Read.All”
    ”GroupMember.Read.All

Installera från Telavox adminportal

1. Installera “Admin Connect”-appen
I Telavox adminportal, gå till App Directory och lägg till appen ”Admin Connect”.

2. Aktivera extern synkronisering
I Telavox admin portal, gå till Användare -> Övriga inställningar
Aktivera alternativet ”Tillåt extern synkronisering” för varje användare som ska synkroniseras.

3. Säkerställ matchande e-postadresser
Se till att användarens e-postadress i Telavox är identisk med e-postadressen i Microsoft Entra ID för att synkroniseringen ska fungera.

Få en skräddarsydd demo och offert för ditt företag

Se hur Telavox kan spara tid och förbättra kommunikationen i ditt företag. Våra experter guidar dig genom en demo och ger dig en skräddarsydd offert.

Betrodd av över 1 miljon användare