Säg hej till er nya AI-receptionist

Svarar, kopplar vidare och löser ärenden 24/7

När du skapar en kö kan du välja hur du vill att samtalet ska distribueras till medlemmarna i kön. Du har ett par olika strategier som du kan välja mellan för att passa kömedlemmarna. Medlemmarna i kön kommer att listas i en grupp.

Behandling av samtal till kön

  • Ring alla: Den här talar för sig själv. Alla medlemmar i gruppen rings samtidigt.
  • Prioriterad: Den prioriterade strategin kommer alltid att ringa till den första medlemmen i gruppen. Om den första personen i gruppen inte är ledig går samtalet automatiskt till gruppens nästa person. Nästa gång det kommer ett samtal startar det uppifrån igen.
  • Cykliskt: Dagens första samtal kommer alltid att börja med den person som är överst i gruppen. Om personen svarar på samtalet kommer nästa att gå till personen som står i kön. Då kommer det att fungera så här genom alla medlemmar i kön och börja från toppen igen.
  • Minst antal samtal : När du använder funktionen för minst samtal kommer det alltid att ringa till den person som har svarat på minst samtal den dagen och är ledig. Samtalet vidarebefordras inte till nästa medlem men fortsätter att ringa till medlemmen tills samtalet besvaras istället.
  • Längst ledig: Den som har gått längst utan ett samtal får det här samtalet. Om samtalet inte besvaras kommer det att gå till personen i gruppen som har varit utan samtal den näst längsta tiden.
  • Slumpmässig: Om du väljer den randomiserade samtalsstrategin vet du aldrig vem som får nästa samtal. På så sätt bör varje medlem vara redo att ta samtal.

Samtalsstrategi

Välj hur inkommande samtal ska fördelas i er kö mellan medlemmar.

Andra populära funktioner

Schemalägg händelser och helgdagar

Planera anpassade händelser och helgdagar i din växel. Spara tid genom att tillämpa ändringar i bulk och säkerställ att dina IVR:er och köer alltid är uppdaterade med rätt öppettider.

SMS to Caller

Gör det enkelt att hålla kunderna informerade via SMS före, under eller efter ett inringande samtal.

Min översikt

Min översikt, under växel-fliken i vår softphone, ger en överblick över era köer och agenter, inklusive antal samtal i kö, inloggade och tillgängliga användare samt längsta väntetid.

Få en skräddarsydd demo och offert för ditt företag

Se hur Telavox kan spara tid och förbättra kommunikationen i ditt företag. Våra experter guidar dig genom en demo och ger dig en skräddarsydd offert.

Betrodd av över 1 miljon användare