Hem Integrationer Produktivitet Microsoft Teams
Länkar
När du är upptagen i Telavox markeras du automatiskt som upptagen i Teams – och tvärtom. Din status hålls uppdaterad i båda tjänsterna, så att andra ser när du är tillgänglig.
Med Telavox-integrationen till Teams får du full kontroll över din samtalshantering direkt i Teams, utan att behöva byta app.
För att komma igång måste du installera programmet i Microsoft Teams
Gå till Telavox adminportal och öppna fliken App Directory.
Installera appen Microsoft Admin Connect.
Installera appen Microsoft Presence Sync.
Vid installation av Presence Sync, välj att först aktivera ”Set Teams presence” och sedan ”Get Teams presence”.
Kontrollera att Microsoft-kontot är ett adminkonto och att mejladressen matchar Telavox-adminkontot.
Om fler än 650 användare behöver använda Get presence, koppla på ytterligare ett Microsoft-konto för fler användare.
Integrera Telavox med Microsoft Teams och samla all kommunikation, samtalshantering och växel på en plats.
Få automatiskt uppdaterad närvarostatus, sköt alla samtal direkt i Teams och förenkla administrationen.
Ja, Telavox integrerar bl.a med Microsoft 365, Outlook, Microsoft Dyanamics och Entra ID. För mer information besök https://telavox.se/integrationer/
Betrodd av över 1 miljon användare