År 2024 har varit ett händelserikt kapitel för oss på Telavox – fyllt med innovation, tekniska framsteg och ett starkt fokus på att leverera värde till våra kunder. Vi satte oss ner med Alexander Hagring, VP Product & Commercial på Telavox, för att reflektera över året som har gått. Här är hans tankar om vad som har format företaget under 2024.
Marknadstrender som formar framtidens telefoni
Under 2024 har vi på Telavox tagit stora steg framåt för att möta marknadens föränderliga behov och trender. Vi ser en ökad efterfrågan på integrerade tjänster, AI-drivna verktyg, och ett större fokus på säkerhet och integritet. Genom att prioritera innovation och kundupplevelse har vi lanserat en rad nya produkter och tjänster för ökad produktivitet och förbättrad kundupplevelse.
Nya höjder – effektivare kommunikation för alla
”Det senaste året har vi gjort stora framsteg för att lyfta våra tjänster till nästa nivå. Vi har introducerat många nya funktioner som syftar till att automatisera och öka effektiviteten för våra kunder. Vi har skapat en tydligare struktur och prissättning för vårt erbjudande, samt lanserat en modern och uppdaterad webbplats där våra kunder kan köpa direkt online. Vårt mål är att göra kommunikationen enklare och mer tillgänglig för alla våra kunder, oavsett företagsstorlek, och att våra smarta funktioner ska ge konkret nytta för både små och stora företag,” säger Alexander Hagring.
”Med hjälp av AI-teknik har vi gjort det möjligt för våra kunder att enkelt fånga viktig information, oavsett om den finns i text eller tal. Smarta integrationer ser till att informationen sen automatiskt hamnar där den behövs. Målet är att skapa en smidig och effektiv kommunikation som verkligen gör skillnad,” säger Alexander.
Höjdpunkter från de senaste produktlanseringar
Under året har vi lanserat flera spännande nyheter som gör kommunikationen både effektivare och smidigare för våra kunder. Ett exempel är Transkribering av samtal, där AI hjälper till att automatiskt transkribera och sammanfatta telefonsamtal, möten och röstmeddelanden. Med våra Personal Webhooks kan kunder enkelt koppla sina samtalsdata till ett CRM-system som t.ex. HubSpot, vilket sparar tid och förenklar arbetsflöden. Dessutom har vi introducerat Text to Speech, som gör det möjligt för företag att snabbt uppdatera sina ljudmeddelanden och kan ge ett enhetligt bemötande utan att behöva göra tids- och kostnadskrävande inspelningar.
“Vi har även börjat erbjuda mobiltelefoner som en del av vårt tjänsteutbud, vilket gör det ännu enklare för våra kunder att samla all sin telefoni hos oss. Sen är det såklart också superkul att vi innan årets slut lanserar vår nya paketering och erbjudande i våra nordiska länder. Vi rullar ut vårt mobilerbjudande även i BeNeLux tidigt nästa år, vilket gör att kunder verksamma i flera länder kan dra nytta av hela vår produktportfölj” säger Alexander.
Telefoni ska bara fungera
På Telavox har vi över 20 års erfarenhet av företagstelefoni, men för oss har det varit viktigt att tydliggöra att vi är en mobiloperatör som fokuserar helt på företag – och att det är vi riktigt bra på. Vi har tagit stora steg för att bli den bästa mobiloperatören för företag på marknaden, och erbjuder nu bland annat obegränsade abonnemang där både obegränsad surf i 5G och vår växellösning ingår.
”Vi vill ta bort komplexiteten och göra vår teknik tillgänglig för alla – oavsett om du är en liten spelare eller ett internationellt bolag vill vi leverera värde till våra kunder. Telco är en commodity – och vi vill att våra kunder ska kunna fokusera på sin verksamhet, inte på tekniken bakom. Att paketera vårt erbjudande på ett tydligt och enkelt sätt har varit ett viktigt steg att nå dit,” förklarar Alexander. ”Vår produktportfölj ska vara transparent och enkel att förstå och använda, även utan teknisk bakgrund, det är just här vår styrka ligger.”
Vad tar vi med oss in i 2025?
”Jag ser verkligen fram emot 2025 och hur vi kan få ut fler AI- drivna lösningar till våra kunder som underlättar deras vardag. Det som gör mig extra stolt är att vi har lyckats lansera avancerad teknik och samtidigt göra den enkel att använda och förstå. Att hitta den balansen är inte lätt, men det är något vi verkligen har lyckats med – och den känslan tar jag med mig, med glädje in i det nya året,” avslutar Alexander med ett nördigt telco-leende.