"Vår totala kostnad har minskat. Nu kan vi administrera det mesta själva och slipper vara beroende av en extern part för att göra ändringar."
Peter Hasselskog Bredesen, Nordic Sales Manager
Om företaget
H1 Communication är ett nordiskt BPO-företag med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. H1 ger sina kunder ledande kundupplevelser genom fokus på kvalitet, informationssäkerhet och medarbetarvarumärket (happy-filosofin).
Utmaningen
Letade efter en flexibel lösning
När H1 Communication skulle byta leverantör för den interna telefonin sökte de efter en kostnadseffektiv lösning där de kunde sköta allt själva och vara rörliga.
“Hos oss kan antalet anställda variera under året, vilket påverkar vilka som ska ha tillgång till telefon. Därför är det toppen att vi kan använda oss av flexibla licenseristället för att vara bundna till abonnemang”, säger Peter Hasselskog Bredesen, Nordic Sales Manager på H1.
Trovärdighet och informationssäkerhet ett måste
“Som outsourcingpartner får vi förtroendet att hantera stora volymer personuppgifter och information. Genom ett avancerat informationssäkerhetsarbete och ISO 27001 certifiering skapar vi trygghet för våra uppdragsgivare. Vi väljer därför samarbetspartners med omsorg,” säger Magnus Larsson, IT-chef på H1.
Informationssäkerhet är viktigt för Magnus – han nämner Transportstyrelsen och 1177-skandalen som exempel på hur tätt sammankopplat informationssäkerhet och varumärket är och hur stora konsekvenserna kan bli.
”Att tryggt och säkert hantera kundinformation som till exempel personuppgifter är helt centralt för att bygga trovärdighet i sitt varumärke. Den här typen av händelser visar hur tufft enskilda personer kan drabbas men också hur lätt det är att svärta ner sitt varumärke. Att jobba med informationssäkerhet blir viktigare och viktigare i takt med digitaliseringen.”
Resultatet
Enklare hantering innebär kostnadsbesparingar
Sedan bytet till Telavox har H1 Communication gjort betydande kostnadsbesparingar, berättar Peter.
“Vår totala kostnad har minskat. Nu kan vi administrera det mesta själva och slipper vara beroende av en extern part för att göra ändringar. Det sparar både tid och pengar och vi kan fokusera på annat som skapar värde för verksamheten. Tack vare Telavox snabba support har vi mer tid över. Med möjligheten att administrera själva blir hanteringen effektiv för oss – något som förstås bidrar till en lägre kostnad.”
“Allt har blivit smidigare”
Det finns, som alltid, en del frågetecken och osäkerheter inför ett leverantörsbyte men skiftet till Telavox har blivit en tillgång, berättar Peter.
“Allt har blivit smidigare – idag har vi mindre strul med telefonin och snabbare svar hos support. Det bästa med Telavox är användarvänligheten, flexibiliteten och vetskapen att ens leverantör levererar på topp.”