Säg hej till er nya AI-receptionist

Svarar, kopplar vidare och löser ärenden 24/7

Microsoft Dynamics 365

CRM
Samla alla viktiga funktioner på ett ställe utan att växla mellan verktyg. Kombinera telefoni och CRM i samma plattform.

Länkar

Hantera samtal i Dynamics

Besvara och ring samtal direkt i Dynamics. Med Telavox app i Dynamics får du total kontroll över att koppla och parkera samtal, samtidigt som du håller fokus på dina kunder.

Logga samtal och ärenden i realtid

Effektivisera ditt arbete genom att smidigt logga samtal och skapa ärenden direkt under pågående samtal.

Full översikt över tidigare samtal och ärenden

Se kundens historik vid inringande eller pågående samtal. De senaste samtalen och case presenteras och är länkade, så du snabbt kan klicka dig vidare till relevanta case eller kontakten i Dynamics.

Snabb åtkomst till viktig kundinformation

Genom att se tidigare interaktioner kan du anpassa din kommunikation och erbjuda en mer relevant och personlig service direkt under pågående samtal.

Synkronisera information till Telavox

När du besvarar samtal i Telavox hämtas automatiskt relevant kundinformation från Dynamics. Du ser direkt vem som ringer, företagsnamn, e-post och ansvarig account manager – allt för att ge bästa möjliga service från första sekund.

Snabb åtkomst till kundkortet

Alla samtal du hanterar i Telavox länkas automatiskt till rätt kontakt i Dynamics. Det ger dig omedelbar tillgång till kundens fullständiga historik, möjlighet att registrera samtalsnoteringar och en tydlig överblick över pågående ärenden och möjligheter. Detta effektiviserar både din uppföljning och det löpande kundvårdsarbetet.

Krav för Telavox app i Dynamics

  • Telavox licens med tillägg CRM Integration
  • MS Dynamics Licens (Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service, Dynamics 365 Field Service)
  • Dynamics 365 Channel Integration Framework (CIF) application installed

Installera Dynamics 365 CIF

  1. Ladda ner och installera Dynamics 365 Channel Integration Framwork (CIF).
  2. Konfigurera en channel provider för CTI. Fyll i nedan.

    Name: Telavox CTI
    Label: Telavox CTI
    Channel URL: https://msdynamics-cti.telavox.com/?base= (example; https://msdynamics-cti.telavox.com/?base=https://company.crm.dynamics.com/)
    Enable Outbound Communication: Yes
    Channel Order: 0
    API Version: 1.0
    Trusted Domain:
    Customer Parameters:

  3. Välj vilka appar du vill att Telavox CTI ska visas i.
  4. Välj vilka roller du vill ska ha behörighet till Telavox CTI.

Krav för kontaktuppslag i Telavox

  • Telavox Contact Lookup tillägg.

Installera kontaktuppslag

  1. Installera Dynamics Contact Lookup i Telavox adminportal (App Directory).
  2. Fyll i dina Dynamics inloggningsuppgifter. 
  3. Tryck på ”start integration”.

Lägga till kontaktuppslag till användare

  1. I Telavox adminportal, navigera till Användare -> Call Widgets.
  2. Välj användarna som ska ha kontaktuppslag.
  3. Tryck på ”Add” i sektionen till höger.
  4. Välj Salesforce Lookup Widget.

Övrig information

För att kontaktuppslag ska fungera korrekt behöver alla telefonnummer i ditt CRM-system vara sparade i E164-format. Nummer i detta format börjar med ”+” följt av landskod. Numren får inte innehålla några specialtecken som mellanslag, parenteser eller bindestreck. Här är ett exempel på ett giltigt nummer: +46123123123

Fördelar med att integrera Dynamics med Telavox

Optimera er kundkommunikation genom att integrera Telavox med Dynamics.
Spara tid, förbättra kundupplevelsen och effektivisera arbetsflödena för ditt team.

Effektivare kundservice

Hantera alla dina telefonsamtal direkt i Dynamics. Spara tid genom att ha all information samlad på en plats och öka effektiviteten i varje kundkontakt.

Personliga kundupplevelser

Få direkt tillgång till viktig kundinformation under samtalet. Leverera en mer informerad, smidig och personlig kundupplevelse utan att behöva växla mellan verktyg.

Minskad administration

Automatisera stora delar av det manuella arbetet med att registrera och uppdatera kunddata. Fokusera på det som verkligen räknas – era kunder.

Vanliga frågor och svar

  • Ringa och ta emot samtal direkt i Dynamics
  • Se kundinformation automatiskt vid inkommande samtal
  • Hantera samtalshistorik och kunddata på ett ställe
  • Vidarekoppla och parkera samtal direkt i Dynamics
  • En Telavox-licens
  • Telavox tillvalstjänst CRM Integration
  • En MS Dynamics licens (Dynamics 365 Ssales, Dynamics 365 Customer Service, Dynamics 365 Field Service)
  • Dynamics 365 Channel Integration Framework (CIF) applikation installerad
  • Telavox hämtar automatiskt kundinformation från Dynamics när ett samtal kommer in
  • Du kan se all relevant kunddata direkt i samtalet

Få en skräddarsydd demo och offert för ditt företag

Se hur Telavox kan spara tid och förbättra kommunikationen i ditt företag. Våra experter guidar dig genom en demo och ger dig en skräddarsydd offert.

Betrodd av över 1 miljon användare